H Iεραποστολη στην Κορέα.(Ιστορία-Σημερινή κατάσταση)


Γεωγραφικά στοιχεία


Η Κορεατική Χερσόνησος είναι μια χερσόνησος στην Ανατολική Ασία.  Εκτείνεται νότια για περίπου 684 μίλια (1. 100 km) από την ηπειρωτική Ασία στον Ειρηνικό Ωκεανός και περιβάλλεται από την Ιαπωνική Θάλασσα (λέγεται επίσης και Ανατολική Θάλασσα) στα ανατολικά,  την Δυτική Κινεζική Θάλασσα στα νότια,  και την Κίτρινη Θάλασσα στα δυτικά,  και το Στενό της Κορέας συνδέει τις δύο πρώτες υδάτινες περιοχές.  Μέχρι το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν μια ενιαία πολιτική οντότητα της οποίας το έδαφος σχεδόν συνέπιπτε με την Κορεατική Χερσόνησο.  Από την κατάπαυση του Κορεατικού Πολέμου το 1953,  το βόρειο μισό έχει καταληφθεί από τη Βόρεια Κορέα,  ενώ το νότιο μισό έχει καταληφθεί από την Νότια Κορέα.

Θρησκεία

Στη χώρα ισχύει καθεστώς θρησκευτικής ελευθερίας,  οι θρησκευτικές όμως πεποιθήσεις των κατοίκων είναι τόσο ποικίλες,  ώστε παρατηρούνται διαφορές ακόμη και μέσα στην ίδια την οικογένεια.  Η πλειονότητα των κατοίκων (48, 6%) είναι πιστοί του χριστιανισμού,  ο οποίος εισήχθη σχετικά πρόσφατα στην Κορέα και εκπροσωπούν τη στροφή της χώρας στα δυτικά πρότυπα.  Το 47, 4% των κατοίκων – και κυρίως οι γυναίκες – είναι πιστοί του βουδισμού.  Άλλες μικρότερες θρησκευτικές ομάδες είναι των κομφουκιανιστών (3%,  κυρίως άνδρες),  των σαμανιστών (0, 8%),  οι οποίοι απαντούν κυρίως στις αγροτικές περιοχές,  και των οπαδών της θρησκείας Τσοντόγκιο (0, 2%),  η οποία συνδυάζει στοιχεία του βουδισμού,  του κομφουκιανισμού,  του χριστιανισμού και του ταοϊσμού.  Το 1963 εισήχθη στη χώρα η Τάνγκγκα Χακχόε (Κοινωνία Δημιουργίας Αξιών και Γνώσης) του Ιάπωνα βουδιστή Νιτσιρέν,  ο οποίος έζησε το 14ο αιώνα.  Η θρησκεία αυτή τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει αρκετούς ένθερμους υποστηρικτές,  οι οποίοι ανήκουν κυρίως στις χαμηλές εισοδηματικές τάξεις των μεγάλων πόλεων.

Σύντομη Ιστορική αναδρομή

Η ιστορία της Ορθοδοξίας στην Κορέα ξεκινά το 1900,  όταν το Πατριαρχείο Ρωσίας στέλνει ιεραποστολικό κλιμάκιο επικεφαλής του οποίου ήταν ο Ρώσος Ιεραπόστολος Αρχιμ. Chrysanth Shehtkofsy. Eτσι στις 17 Φεβρουαρίου του 1900 τελείται η πρώτη Θεία Λειτουργία στην κατοικία του Ρώσου Πρόξενου στην Σεούλ.

Στην συνέχεια το Ιεραποστολικό κλιμάκιο προχωρά το 1903 στην κατασκευή προσωρινού Ορθοδόξου ναού στη περιοχή Chong Dong, Σεούλ.

Όμως το 1904 κατά την διάρκεια του Ρωσο-ιαπωνικού πολέμου, γίνεται απέλαση από την Κορέα του Ρώσου Ιεραποστόλου Αρχιμ. Chrysanth.

To 1906 φτάνει στη Σεούλ ο δεύτερος Ρώσος Ιεραπόστολος Αρχιμ. Pavel Ivanofsky.

Το 1910 η Ιαπωνία καταλαμβάνει την Κορέα και οι Ορθόδοξοι υφίστανται διώξεις. Στην περίοδο 1911-13 γίνονται οι χειροτονίες 2 ιθαγενών κληρικών, του πρεσβυτέρου. Ιωάννου Kang και του διακόνου π. Λουκά Kim.

To 1912 ο Αρχιμ. Pavel χειροτονείται βοηθός Επίσκοπος του Αρχιεπισκόπου Bλαδιβοστόκ και φεύγει από την Κορέα. Αντικαθίσταται από τον Αρχιμ. Vladimir Scrizalin.

Στην περίοδο 1917-1931 υπηρετεί στην Κορέα ο Αρχιμ. Theodosi Perevalov.  Το 1946 η Εκκλησία της Κορέας αυτοδιοργανώνεται πλέον σε επίπεδο ενορίας.

Το 1921 η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας με απόφασή της, υπήγαγε την Ορθόδοξη Εκκλησία Κορέας υπό την δικαιοδοσία του Αρχιεπισκόπου Τόκυο.  Την 19η Δεκεμβρίου 1929 απεβίωσε ο Κορεάτης Ιερέας π. Λουκάς Kim.

Την περίοδο 1931-1932 υπηρετεί στην Κορέα ο Ρώσος Ιερέας Alexander. Το 1932 ο Αρχιεπίσκοπος Τόκυο Sergei διορίζει και αποστέλλει σαν Προϊστάμενο της Ορθοδόξου Ιεραποστολής στην Κορέα τον Ρώσο Ιερομόναχο Polykarp Pryimak, ο οποίος το 1947 εκδιώχθηκε από τις Κορεάτικες Αρχές σαν κατάσκοπος των Σοβιέτ και απελάθηκε στην Βόρεια Κορέα.

Το 1945 γίνεται απελευθέρωση της Κορέας από τους Ιάπωνες και το 1947 χειροτονείται πρεσβύτερος, από τον Αρχιεπίσκοπο Τόκιο Benjamin,  ο π. Αλέξιος Kim,  ο οποίος μετά την αναχώρηση του τελευταίου Ρώσου το 1947,  παραμένει ο μοναδικός ιερέας στην Κορέα.

Το 1950 με την εισβολή Βορείων στη Σεούλ ο π. Αλέξιος Kim συλλαμβάνεται, εξορίζεται στην Βόρεια Κορέα και εξαφανίζεται.

Το 1953 έχουμε την λήξη του πολέμου και τότε γίνεται η αναστήλωση από το εκστρατευτικό Σώμα της Ελλάδος του Ι. Ν. Αγίου Νικολάου, που καταστράφηκε κατά τον πόλεμο, με την πρωτοβουλία του Έλληνα Αρχιμ. Ανδρέα Χαλκιόπουλου. Συγχρόνως γίνεται και η αναδιοργάνωση της Ορθόδοξης Κοινότητας Σεούλ.

Εξαρχία του Οικουμενικού Πατριαρχείου

Στις 24 Δεκεμβρίου 1955 η Ορθόδοξη Κοινότητα Αγ. Νικολάου με ομόφωνη απόφασή της,  ζητά να υπαχθεί στο Οικουμενικό Πατριαρχείο,  αφού δεν υπαγόταν σε καμία εκκλησιαστική δικαιοδοσία.  Το Πατριαρχείο κάνει δεκτό το αίτημα το 1956 και διορίζει τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ιάκωβο ως Έξαρχο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κορέας.

Το 1962 με δικαστική απόφαση κατοχυρώνεται η εκκλησιαστική περιουσία στην Ορθόδοξη Κορεατική Εκκλησία.

Το 1967 εκποιείται η εκκλησιαστική περιουσία στην περιοχή Chong Dong, αγοράζεται το οικόπεδο στην περιοχή Mapo Ku, Ahyon Dong 424-1 και αρχίζει η ανέγερση του νέου Ι. Ν. Αγ. Νικολάου, βάσει των αρχιτεκτονικών σχεδίων του Αρχιτέκτονος Καθηγητή Cho Chang Han. Αγοράζεται αγροτική περιοχή στην περιοχή Yongmiri, στην οποία διαμορφώνεται Ορθόδοξο Κοιμητήριο.

Το 1970 η Εξαρχία της Κορέας υπάγεται στη δικαιοδοσία της νεοΐδρυτης Μητρόπολης Νέας Ζηλανδίας.

Το 1977 πεθαίνει ο π. Βόρις Moon.  τελευταίος ιερέας της πρώτης περιόδου.

Το 1978 αναστηλώνεται και εγκαινιάζεται ο ναός του Αγίου Νικολάου της Σεούλ.  Το 1980 χειροτονείται ο πρώτος ιερέας της νέας περιόδου π. Δανιήλ Να.  Το 1982 ιδρύεται το Ορθόδοξο Θεολογικό Σεμινάριο στη Σεούλ,  με σκοπό την κατάρτιση κληρικών και κατηχητών.

Το 1984 κατηχείται στην Σεούλ και γίνεται μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας ο Ινδονήσιος Δανιήλ Bambang, ο μετέπειτα πρώτος Ορθόδοξος Ιεραπόστολος στην Ινδονησία. (Σήμερα έχει προσχωρήσει στην Εκκλησία των Ρώσων της Διασποράς).

Κατά την διάρκεια του έτους 1987 σημαντικά γεγονότα διαδραματίζονται στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Κορέας. Αρχίζει να ανεγείρεται η Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Καπυόνγκ, συστηματοποιείται η μετάφραση λειτουργικών και θεολογικών βιβλίων καθώς και εκκλησιαστικών ύμνων στην Κορεατική,  κτίζονται και άλλοι ιεροί ναοί,  χειροτονούνται Κορεάτες ιερείς

Ο νέος Iερός Ναός Αγίου Νικολάου Σεούλ


Το 1993 το Πατριαρχείο αποφασίζει τη χειροτονία βοηθού επισκόπου του Μητροπολίτη Νέας Ζηλανδίας,  με τον τίτλο του Επισκόπου Ζήλων,  ο οποίος θα επιβλέπει την περιοχή της Κορέας.  Το 1995 θεμελιώνεται ο Ι. Ν. Αγ. Μαξίμου του Γραικού στο Ιεραποστολικό κέντρο Σεούλ, ο οποίος εγκαινιάζεται το 1996 από τον Σεβ. Έξαρχο κ. κ. Διονύσιο.

Το 1995 ιδρύεται από το Οικουμενικό Πατριαρχείο το Ίδρυμα Εξαρχίας Οικουμενικού Θρόνου στην Κορέα.

Το 1996 η Εκκλησία αναγνωρίζεται επίσημα από την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας.  Επίσης την ίδια χρονιά αρχίζει να λειτουργεί ταχύρρυθμο Θεολογικό Σεμινάριο για σπουδαστές από την Ινδία, Φιλιππίνες και Ινδονησία. Γίνονται οι χειροτονίες.

A.  Tου Ινδονήσιου Διακόνου π. Μεθοδίου Sri Gunarjio από τον Σεβ. Έξαρχο κ. κ. Διονύσιο,

B.  Tου Ινδονήσιου π. Αλεξίου Satir Cahyadi(αργότερα προσχώρησε στην Εκκλησία των Ρώσων της Διασποράς).

Γ. Του Ινδονήσιου π. Λαζάρου Bambang Sucanto σε διάκονο.

Δ. Του Φιλιππίνου Ταρασίου Velasques σε διάκονο και πρεσβύτερο.

Ε. Του Ινδού Ανδρέα Mondal σε διάκονο και πρεσβύτερο.

Όλοι οι παραπάνω μετά την αποπεράτωση των σπουδών τους επέστρεψαν στις πατρίδες τους.

Το 1997 ιδρύεται ο Εκδοτικός Οίκος –ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ-

Το 1998 γίνεται η ρασοφορία της Αγγλίδας δόκιμης μοναχής Σιλουανής Σπένσερ. Την ίδια χρονιά διορίζεται ο Αρχιμ. Αμβρόσιος Ζωγράφος (Διδάκτορας Θεολογίας νυν Μητροπολίτης Κορέας) Προιστάμενος στον Καθεδρικό ναό του Αγίου Νικολάου Σεούλ.

Το 2000 εορτάζεται η εκατονταετηρίδα από την ίδρυση της Εκκλησίας της Κορέας παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη.

Εξύψωση σε Μητρόπολη

Το 2004 το Οικουμενικό Πατριαρχείο αποφασίζει την εξύψωση της Εξαρχίας Κορέας σε Μητρόπολη. Πρώτος μητροπολίτης διορίζεται ο μέχρι τότε επίσκοπος Ζήλων Σωτήριος.

Το 2006 χειροτονείται βοηθός επίσκοπος ο Επίσκοπος Ζήλων Αμβρόσιος.  Το 2008 ο μητροπολίτης Κορέας Σωτήριος παραιτείται και τη θέση του καταλαμβάνει ο τέως Επίσκοπος Ζήλων Αμβρόσιος.

Η Μητρόπολη Κορέας περιλαμβάνει τις χώρες της Νότιας Κορέας,  της Βόρειας Κορέας και της Ιαπωνίας.

Τον Μάιο του 2003 ιδρύεται στο Πανεπιστήμιο Ξένων Γλωσσών Hankuk της Σεούλ «Τμήμα Ελληνικών και Βαλκανικών Σπουδών», με εμπνευστή τον ελληνομαθή Κορεάτη ‘Αγγελο Γιου, διδάκτορα της Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο τμήμα αυτό διδάσκει ο Μητροπολίτης Κορέας Αμβρόσιος. Εκεί διδάσκονται ελληνική γλώσσα, ελληνικός πολιτισμός, ελληνική λογοτεχνία και ιστορία.

Eπίσης στις 17 Μαϊου 2008 γίνεται η κουρά της πρώτης Ορθόδοξης Κορεάτισσας μοναχής Αγάθης στην Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.

Σημερινή Κατάσταση

Οργάνωση


Οι πόλεις που βρίσκονται οι ορθόδοξες κοινότητες και οι ναοί στην Κορέα

Η Μητρόπολη Κορέας είναι μία από τις Ορθόδοξες Μητροπόλεις οι οποίες ανήκουν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.  Η έδρα της είναι η Σεούλ,  η πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας.

Ο επίσημος τίτλος του μητροπολίτη είναι Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορέας,  υπέρτιμος και έξαρχος Ιαπωνίας.

Η Μητρόπολη,  είναι οργανωμένη σε 7 εκκλησιαστικές κοινότητες,  με συνολικά 25 ναούς και παρεκκλήσια και 9 ιερείς και 2 διακόνους,  οι οποίοι προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες όλων των πιστών:

Νότια Κορέα

1.  Σεούλ (Seoul) με τον καθεδρικό ναό Αγίου Νικολάου Mapo-gu,  Seoul (με παρεκκλήσιο της Κοιμήσεως της Θεοτόκου) με 1 ιερέα και 1 διάκονο,  και τον κοιμητηριακό ναό της Αναστάσεως του Χριστού Yongmi-ri,  Seoul.

2.  Πουσάν (Pusan) με τον ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Chung-gu,  Pusan (με παρεκκλήσια του Αγίου Γεωργίου και του Αγίου Στυλιανού) με 1 ιερέα.

3.  Ιντσόν (Incheon) με τον ναό του Αγίου Παύλου Nam dong-ku,  Incheon (με παρεκκλήσια του Αγίου Νικολάου,  του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου) με 1 ιερέα,

4.  Τσόντζου (Jeonju) με τον ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Jeonju (με παρεκκλήσια του Αγίου Ευθυμίου,  του Αγίου Νεκταρίου και του Αρχαγγέλου Μιχαήλ) με 1 ιερέα,

5.  Πάλανγκ-λι (Palang-ri) με τον ναό του Αγίου Ανδρέου Yang-gu gun,  Palang-ri (με παρεκκλήσια της Αγίας Αικατερίνης του Σινά και του Αγίου Στυλιανού) με 1 ιερέα,

6.  Τσούντσον (Chuncheon) με τον ναό του Αγίου Βόριδος Seo-myeon,  Chuncheon με 1 ιερέα,  και

7.  Ουλσάν (Ulsan) με τον ναό του Αγίου Διονυσίου Αιγίνης Dong-ku,  Ulsan με 1 ιερέα και 1 διάκονο.

Παρεκκλήσια

1.  Αγίου Μαξίμου του Γραικού Mapo-gu,  Seoul και Αγίου Γεωργίου Pousan με 1 ιερέα,  για την εξυπηρέτηση των σλαβόφωνων ορθοδόξων και

2.  Αγίας Άννης Wanju-gun,  Jeonbuk με 1 ιερέα,  για τους σπουδαστές των Εκπαιδευτηρίων «Ορθόδοξος Πίστις».

Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος

Επίσης υπάρχουν :Το Ορθόδοξο Ιεραποστολικό Κέντρο στην Σεούλ, Πνευματικά κέντρα στις Ορθόδοξες Ενορίες, το Κέντρο Κοινωνικής Μέριμνας στην Τσουντσόν, Ορθόδοξο Νηπιαγγωγείο στο Πουσάν, και το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο και Λύκειο –ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ-στο Τσοντζού και η Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στην ορεινή περιοχή Καπυόνγκ (με παρεκκλήσια των Αγίων Αποστόλων και του Γενεθλίου του Τιμίου Προδρόμου) με 2 μοναχές και ο ναός της Αναστάσεως στο Ορθόδοξο Κοιμητήριο.Μεγάλη προσπάθεια έχει καταβληθεί για την μετάφραση των λειτουργικών ύμνων. Οι μεταφρασμένοι στα κορεατικά ύμνοι είναι πολύ δύσκολο να προσαρμοσθούν στην βυζαντινή μουσική, επειδή η μετάφραση υπερβαίνει τις νότες της μελωδίας. Έγιναν όμως προσπάθειες και τελικά επιτεύχθηκε η δέουσα προσαρμογή. Έτσι, σήμερα στους ορθοδόξους ναούς της Κορέας ψάλλονται οι ύμνοι στα κορεατικά σε βυζαντινό μέλος, όσο είναι δυνατόν να αποδοθεί με ευρωπαϊκή μουσική σημειογραφία. Η προσπάθεια μεταφράσεως των ύμνων συνεχίζεται και θα απαιτηθούν πολλά χρόνια ακόμη για να ολοκληρωθεί.

Κατήχηση-Κατασκήνωση

Αγιογραφία από Ορθόδοξη Κορεάτισα

Σε όλες τις ενορίες λειτουργούν κατηχητικά σχολεία όλων των βαθμίδων, από της προσχολικής ηλικίας έως το Λύκειο. Επίσης λειτουργούν ομάδες κατηχουμένων, κύκλοι μελέτης Αγίας Γραφής, συναντήσεις νέων, εγγάμων και ηλικιωμένων. Το καλοκαίρι και τον χειμώνα λειτουργούν κατασκηνώσεις για παιδιά. Στις κατασκηνώσεις γίνονται και μαθήματα αγγλικών για άπορους μαθητές, στα οποία συμμετέχουν και μη ορθόδοξοι κατασκηνωτές.

Ποιμαντική μέριμνα για μη Κορεάτες Ορθοδόξους
Η ποιμαντική μέριμνα της Ιεράς Μητροπόλεως Κορέας δεν περιορίζεται μόνον στους Κορέατες. Επεκτείνεται και προς τους ορθοδόξους διαφόρων εθνικοτήτων από όλο τον κόσμο, οι οποίοι διαμένουν για μικρό η μεγάλο χρονικό διάστημα στην Κορέα για επαγγελματικούς η εμπορικούς λόγους. Αρκετοί άπ’ αυτούς εργάζονται στα μεγάλα ναυπηγεία που υπάρχουν στην νότια Κορέα.
Διακονία πρός τον Ακαδημαικό κόσμο
Προκειμένου να γίνει ευρύτερα γνωστή η Ορθόδοξη Εκκλησία στην Κορεατική κοινωνία, ο Μητροπολίτης και οι Ιερείς δίδουν διαλέξεις σε Πανεπιστημιακές Σχολές η γίνονται ειδικές ομιλίες για την ιστορία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, την Ορθόδοξη Λατρεία και πίστη, την εκκλησιαστική τέχνη, την εικονογραφία κ.λ.π. προς τους ενδιαφερόμενους μη χριστιανούς αλλά και ετερόδοξους φοιτητές και άλλους που επισκέπτονται το Ιεραποστολικό Κέντρο της Σεούλ.

Ιαπωνία

1.  Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα στο Τόκιο,  υπό οργάνωση.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: